Чавхан цурай энд тогтсон
зэбэн чүрээ энд тэдмш
567 0

Цагийн өмнө Хүн хэл бичиг судлалын сурагч Д.Энхбаяр (бүжиг урлагын салбарын хүн) “Монголд олдоод байгаа хамгийн эртний чавхдаст хөгжмийн зэмсэг дээр ийм бичиг байна” гээд групп дээр тавьжээ. Дээр нь бичсэн хүн бичгийг мань Д.Энхбаяртай ярилцаж ингэж халх аялгаар сэрээв. “Чавхан цурай энд тогтсон”

Чавхдас хөгжмөөс зөвхөн цуурай гарна. Ая нь хүний амнаас гардаг аялаг, хөгжмөөс гарахгүй. Тиймээс ая зохиогч биш хөг зохиогч гэх нь зөв. Үг зохиогч нь ая зохиогч болно. Уг зэмсгээс дуу гарна гэж хэлэхгүй. Уг хөгжмийн зэмсэгийг урлаач, зэмсгийг хамгийн зөв хийцтэй, хамгийн сайн чавхан цуурайг уг зэмсэгт тогтоосон гэж бичжээ. Уг зэмсгийн урлаач уралсан зэмсэг бүр дээр “Чавхан цурай энд тогтсон” гэсэн маркетин хийдэг байжээ гээн дүгнэж байна. Тэр үеийн хүн ам, өнөөгийн хүн амтай ойролцоо байсан тухай нийтлэл хүргэсэн билээ. Хүмүүсийн хүсэлтээр дуудлагыг хүргэе "зэбэн чүрээ энд тэдмш". Сэкэл сакал гэдэг шиг үзийн дуудлага угын дуудлагын орон нутгын ялгаа. Зэбэн чабан буюу жийргэвч г-тэй чабган болно. чүрээ-цураа. энд-энд тэд-угын тогт+мш-сан болно. "Чабган цура энд тэгдсэн" болно. Орос бичигт учир их байна.

Хүн битиг сэрээгч Хурган овогт Сэрээнэндагвын Сэргэлэн
Сэтгэгдэлээ үлдээнэ үү...